Sebelum ia pergi.... part 2

Inilah my HERO dunia dan akhirat..
Tiada siapa yg dapat ganti.
Hanya abah seorang..
ENCIK YUSOF BIN MOHD TAIB.


Memang tak dinafikan..waktu kami bertiga masih kecil..
Abah memang garang...tapi garang itu ada sebab untuk kami dewasa kelak..

Yuselah yg paling degil...apa yg Yuse nak..Yuse nak jugak..tak kira...
Sampai kene balun dengan abah pun ada..hihihi

Paling tersentuh..abah ada hantar mesej..waktu tu nak sambut bulan Ramadan..
tahun berapa tak ingat..
Yuse ada di Tanjung Malim waktu tu..
Abah cakap..abah minta maaf jika abah ada terkasar dan sakitkan nyah...
Sebak terus time tu...menangis kt kedai makan... huhuhu

Kini, abah tak sempat nak lihat nyah ambil ijazah..impian abah tu sebenarnya..
Nak tengok Yuse jadi seorang guru..
Kalau bersembang dengan abah..berdua ke dlm kereta..mesti sembang pasal kerjaya seorang guru...
Itulah semangat Yuse amik degree..

Tapi abah pergi lagi sebulan Yuse nak habis belajar..
Abah pergi ketika itu pun..Yuse tak ada disisi abah..
Maafkan nyah abah..

Abah seorang yang penyabar..susah nak jadi penyabar seperti abah.
Bangga dengan abah..
Abah lah yg terbaik..abah yang tahu perasaan seorang anak itu ketika gembira dan duka..

Hadiah nyah untuk arwah abah...
DOA dari kami..
Semoga abah tenang di sana..


* nt Yuse cite pasal HEROIN arwah abah ni ek...


1 comments:

  1. Tersentuh hati membaca. Al-fatihah sy sedekahkan moga arwah abah yus berada dikalangan org2 beriman dan semoga Allah mengampunkan dosa2nya. Teruskan perjuangan yus spt yg arwah abah impikan.

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Recent Posts