Hilangkan bau badan dengan Alfalfa Complex Shaklee

Ada masalah bau badan?? Hilangkannya dengan Alfalfa Complex Shaklee.

Bau badan adalah masalah yang berlaku kepada semua peringkat umur. Tak kira kepada lelaki atau pun perempuan. Jika tidak ditangani segera masalah ini, ianya boleh mengundang rasa malu yang mendalam. Bau badan boleh menggugat keyakinan diri san menjejaskan pergaulan seseorang itu.


Logiknya, siapa yang sanggup menanggung pencemaran bau. Bukan sahaja membuatkan ketidakselesaan malah ada yang diserang migrain tau gara-gara bau yang menyengat ni..


So far...Yuse Alhamdulillah...dulu waktu sekolah ada jugak masalah ini tapi tak berapa serius sebab jika selepas lakukan apa jua aktiviti Yuse mesti akan segera bersihkan tetapi jika berpeluh..pastikan sejukkan dulu..jangan terus mandi tau.....ada jugak mak suruh Yuse mandi dengan limau nipis, kalau Yuse rajin..hihihi.. (nampak benooor malasnya ).. Tapi sekarang...Yuse amalkan suplemen Alfalfa Complex dari Shaklee..memang superbb membantu masalah bau badan ni..Kita sebagai perempuan, kenelah jaga penampilan..kene jaga badan woooo...

Punca-punca bau badan !!!

1. Biasanya bau yang kurang enak ni datang daripada bahagian ketiak dan kaki. Ia berlaku disebabkan proses metabolisme bakteria iaitu corynebacteria. Dalam proses tersebut, bakteria akan memecahkan bahan-bahan organik yang terkandung di dalam kulit. (Cuba bayangkan...hihih). Hasilnya, ada yang bertukar menjadi peluh dan terlekat pada baju atau kasut.

2. Diet yang tidak seimbang dan tidak sesuai juga menyumbang kepada permasalahan ini.

3. Bagi wanita, hormon turut dikatakan salah satu punca yang menyebabkan badan berpeluh dan berbau.

4. Punca lain adalah sikap ambil mudah pada soal kebersihan. Misalnya, memakai baju kotor, tidak mandi dan pelbagai tabiat buruk lain.

Ikut kefahaman Yuse.. ada 3 cara mudah yang biasa dilakukan oleh pemilik bau badan ni.. ada yang berjaya dan ada yang tidak..

Penyelesaian !!!

1. KERAP MANDI


Biasanya masalah berat badan sering terjadi kepada golongan yang kuat berpeluh. Peluh ni apabila bercampur dengan bakteria akan mengeluarkan bau yang busuk. Bagi mengatasinya, perlulah amalkan mandi sekerap mungkin. Gunakan sabun anti-bakteria untuk membunuh kuman.

2. JANGAN GUNAKAN DEODORAN


Ramai yang menganggap penggunaan deodoran adalah penyelesaian untuk masalah bau badan. Sebenarnya ia tidak tepat. Pewangi hanya dapat menutup bau buat sementara sahaja. Lebih teruk jika, percampuran peluh dan pewangi yang terdapat dalam deodoran boleh mengundang bau yang lebih busuk.Pilih set penjagaan tubuh yang bebas pewangi.

TAHUKAH ANDA !!! Pemakanan tidak sihat bukan sahaja mempengaruhi kesihatan malah bau badan. Jika anda gemar makanan segera, badan akan menghadamkan makanan dan mengeluarkan bau yang kurang enak. Elakkan makanan berminyak, makanan diproses dan yang mengandungi bahan kimia. Kandungan sebegini tidak baik untuk kesihatan dan mempunyai kesan sampingan yang lain.

3. KURANGKAN MAKANAN PEDAS


Makanan yang pedas dan berempah akan membuatkan tubuh mudah berpeluh. Ia juga mengeluarkan bau yang tidak enak. Oleh tuuuu... kurangkanlah makanan pedas sebagai usaha menghindar bau badan.

Bagi yang pentingkan penampilan..dan mahu elakkan bau badan ni..ada SUPLEMEN dari Shaklee yang boleh membantu menghilangkan masalah bau badan ni..

  

Inilah dia ALFALFA COMPLEX.. mesti korang nak tahu macam mana lah Alfalfa ni boleh membantu nak buang bau badan tu...bukan buang badan tau..hihihiih

Bagaimana Alfalfa Shaklee membantu menghapuskan/menghilangkan bau badan??

Alfalfa atau nama saintifiknya Medicago Sativa bertindak sebagai : 

@ penyahtoksik - membantu menyahtoksik toksin yang tersimpan di dalam badan

@ pembersih darah - mencuci dan membersikan darah

@ agen anti kulat - klorofil yang terdapat di dalam alfalfa dapat membunuh bakteria di dalam badan dan bertindak sebagai deodoran semulajadi kepada badan.

@ fiber - tinggi serat untuk membantu proses penghadaman dan menggalakan pelawasan yang baik.

@ membantu menggalakan fungsi kelenjar pituitari berfungsi dengan baik dan lancar.



Alfalfa ni bersifat alkali pada badan dan ia kaya dengan mineral seperti kalsium, magnesium, fosforus, besi, kalium. Ia juga menganduni klorofil, karotena,vitamin A,D,E,B-6,K dan beberapa enzim pencernaan yang tinggi.



Nak order Set Shaklee dgn Yuse, boleh sms/Whatsapp Yuse : 

HARGA TERBAIK + KONSULTASI SEBELUM DAN SELEPAS PEMBELIAN + JADUAL MAKAN EKSLUSIF 


0 comments:

Post a Comment

Like us on Facebook

Recent Posts