Atasi Perut Buncit dengan Herblax dan Lecithin

Assalamualaikum...salam sejahtera semua..

Buntu?? Risau?? Macam mana lah nak kempiskan perut yang buncit tu kan.Yuse dulu pun mengaku perut Yuse buncit waktu persekolahan dan waktu Diploma..Tapi Yuse berjaya kempiskan waktu Degree. =D. Buat jugak sit up..tapi x berapa nampak kesannya.



Nak tahu tak kenapa perut boleh jadi buncit??

1. Korang kene elakkan makanan yang banyak minyak atau bergoreng. Selalunya itu lah yang sedap kan.. TETAPI bagi sesiapa yang suka sangat makanan bergoreng tu, hati-hatilah sebab minyak itu adalah lemak dan agak lambat untuk dicernakan oleh badan dan senang je nak menempel dan berkumpul dalam perut dan boleh menyebabkan BUNCIT.

2. Elakkan juga makanan yang mempunyai kandungan garam yang tinggi. Apabila ambil garam yang tinggi, kepekatan sel badan akan bertambah dan seterusnya air akan meresap (IA TIDAK DIKUMUHKAN) lalu berat badan akan menambah.

3.Pengambilan karbohidrat yang  berlebihan juga harus dielakkan untuk mengelak BUNCIT.

4. Elakkan makan dengan cepat untuk mengelakkan udara terkepung di dalam usus dan boleh membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi buncit. So, korang kene pastikan makanan yang diambil tu dikunyah secara perlahan sehingga lumat supaya dapat dicerna dengan sempurna.

5. Pengambilan gula yang tinggi korang kene berhati-hati dan elakkan. Lagi-lagi minuman berkarbonat, bersoda atau kordial sebab mempunyai kandungan gula yang tinggi.

6. Elakkan makan berulam air. Seelok-eloknya minumlah sekurang-kurangnya setengah jam selepas makan.

Rahsia Yuse berjaya kempiskan perut !!! 
Sambil tu Yuse berjaya turunkan berat badan Yuse.

Yuse ambil HERBLAX dan LECITHIN.





 Jika anda berminat, saya adalah RAKAN SHAKLEE anda yang sedia membantu. Cara pengambilan yang betul juga akan saya berikan. 

Pilihlah Shaklee kerana Shaklee sentiasa selamat, halal, berkesan dan semulajadi.

Anda boleh hubungi saya melalui :

Call/SMS/Whatsapp : 013-6406793
Emel: yusenazuinyusof@gmail.com






0 comments:

Post a Comment

Like us on Facebook

Recent Posts