Tips Dapat RM 9720 dan Boleh Jadi Orang Kaya.

Assalamualaikum semua...

Mesti dah baca tajuk kat atas tu kan... Boleh bayangkan tak macam mana "Perokok Boleh Jimat RM 9720 setiap bulan dan Boleh Jadi Orang Kaya". Haaa...ada cara dan tips tersendiri tau..

Korang sambil baca ni..sambil keluar mentol dan bayangkan..

1. Harga sekotak rokok sekarang ni RM 13.50 ( harga sumber Google)

2. Sehari korang beli 2 kotak rokok. So, RM 13.50 x 2 = RM 27.00

3. Lepas tu, RM 27.00 korang darabkan dengan 30 hari dalam sebulan.
RM 27.00 x 30 hari = RM 810.00.Ok..ni jumlah korang keluarkan duit untuk beli rokok dalam masa sebulan.

4. Cuba korang darabkan RM810.00 dengan 12 bulan  ( satu tahun).
RM 810.00 x 12 bulan = RM 9720.00. Woooowww... dh nak hampir 10 ribu tu... jap...RM 10,000.00 boleh beli apa ek?? Boleh bayar apa ek??

5. Itu dalam tempoh 1 tahun, cuba korang gandakan lagi dengan 30 tahun tempoh selama korang merokok.. Fuyooo...confirm dah berkarat peparu korang tu...Errkkk..
RM 9720.00 x 30 tahun = RM 291,600.00

Banyak tak??Banyak tu....ish ish ish...selama ni dalam tempoh 10 tahun..korang dah membakar duit yang korang cari sendiri. Penat je keje..lepas tu korang pegi bakar pulak duit tu..Hmmmm

Apa yang korang boleh beli dengan RM 291,600.00  tu??

1. Sebiji rumah yang selesa diduduki...kot ada kolam plak kan..

2. Boleh beli kereta. Boleh bawak ibu bapa, keluarga dan teman wanita korang pegi jalan-jalan kan.

3. Boleh pergi umrah atau mengerjakan haji.

4. Boleh beli alat kelengkapan dalam rumah.

5. Boleh buat kenduri kawen mana yang nak kawen tu..mana yg nak g pinang anak dara orang kan.

6. Boleh beli sebiji atau 2 biji motor.

7. Boleh bayar hutang PTPTN (mana yang meminjam lah)

8. Boleh bayar bil-bil kelengkapan rumah.

9. Boleh beli benda yang korang inginkan , yg korang suka. Ikut hobi korang. Tapi kalo hobi korang MEROKOK.. itu bukan hobi..tapi MEMBUNUH.

10. Boleh buat bisnes atau melabur saham.

Tak ke kaya korang tu. Ish..ish..ish...Ada yang BERGAYA tetapi MERANA?? Ada yang berfikiran nak KURUS dengan MEROKOK.. Korang memang silap..nak kurus tapi sakit nak buat apa...
Korang takut dan berhati-hati dengan racun..macam racun tikus tu..sebab takut nanti keluar pulak buih dari mulut. Tetapi kenapa korang tak takut dengan RACUN yang ada dalam rokok tu.Sama je kesannya. Mesti sebab korang tak nampak real peparu korang yang dah hitam dan berkarat tu kan..


Taraaa..... nak yang mana??

Ok..Yuse tahu ramai yang kt luar sana nak sangat BERHENTI MEROKOK..dah tak larat nak menahan KETAGIHAN MEROKOK. Dah cuba pelbagai cara tapi hasilnya...kembali semula berasap mulut korang tu. Para isteri pun kene lah bagi sokongan, kalau suami je yang berhenti, tetapi isteri tak mahu membantu..susah lah. Ada 3 perkara yang penting !!!

1. NIAT -  setiap perokok yang berhenti ketagihan merokok ni mestilah ada NIAT. Aku niat nak berhenti MEROKOK bulan ni. Aku mesti boleh. Boleh!!!! Ingat Allah.

2. DORONGAN - siapa yg perlu beri sokongan kepada PEROKOK TEGAR yang nak berhenti ni? Jika suami yang nak STOP MEROKOK, mestilah isteri dan anak-anak. Jika yg single baik lelaki atau perempuan nak STOP MEROKOK, mestilah ibu bapa atau teman lelaki/ teman wanita dan BFF sehidup semati korang tu kan.

3. USAHA - usaha mestilah ada. Cuba korang listkan berapa banyak dah USAHA yang korang dah buat untuk STOP MEROKOK ni. Ada yang berjaya tak?? If berjaya Yuse nak ucapkan TAHNIAH!!! Pada yang masih belum berjaya. Tak mengapa, Yuse di sini memang NIAT mahu membantu. 

Membantu bukan sekadar suka-suka atau hanya mahukan keuntungan. BUKAN !!! Yuse nak selamat kan perokok kt luar sana. Apalah sangat nilai wang ringgit jika dibandingkan dengan nikmat kesihatan yg tidak boleh ditukar ganti dengan duit. Itulah yg Yuse mahu bandingkan..

ANDA MAHU RM 9720 UNTUK DIBAKAR, UNTUK SAKITKAN BADAN, UNTUK DAPAT PENYAKIT DAN MUNGKIN MERAGUT NYAWA ATAU ANDA MAHU RM 475 SEKALI SEUMUR HIDUP UNTUK SENTIASA SIHAT, POKET BERISI, SENTIASA TERSENYUM, SENTIASA DISAYANGI, LEBIH AWET MUDA DAN SEGAK BERGAYA .

So, Yuse ada cara nak berhenti merokok selama 2 minggu sahaja. Dah terbukti, ramai yang sudah berjaya tetapi tidak diwar-warkan sebab PENGARUH ROKOK ITU LEBIH BESAR DARIPADA PENGARUH BERHENTI MEROKOK. Betul kan..kan kan..


Macam mana VIVIX boleh membantu???

VIVIX akan membuatkan rokok terasa pahit bagaikan hempedu. Jadinya, bila dah rasa pahit, maka nikmat merokok tu akan hilang sedikit demi sedikit. Bila tiada lagi kenikmatan yang dapat dirasai bila menghisap rokok, jadinya si perokok tegar tersebut pun akan mula beralih arah daripada meneruskan tabiat merokok tu. Ambil VIVIX, inshaallah..tak sampai habis sebotol dah STOP MEROKOK. Rasa pun sedap...rasa ribena.

Di dalam kajian makmal, ramuan VIVIX telah menunjukkan ianyan memberi impak kepada 4 mekanisme utama penuaan pada tahap sellular : 

1. Melindungi dan membaiki sellular DNA
2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
3. Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru mitochondra)
4. Melambatkan pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End products)


Selain tu, VIVIX juga akan membantu menjaga / memelihara :
- kesihatan jantung
- kesihatan otak
- kesihatan sistem imun ( tu sebab bila PEROKOK TEGAR ambil VIVIX ni, tidak akan demam untuk berhenti merokok)
- kesihatan sendi
- perlindungan antioksidan ( bantu kawal perkembangan sel-sel tidak sihat (kanser))
- peningkatan tenaga pada tahap sellular
- kesihatan dan kesejahteraan

Ini Yuse sediakan testimoni pengguna VIVIX yang berhenti merokok setelah isterinya sanggup usaha dan berkorban membeli VIVIX demi ORANG TERSAYANG. Apalah sangat nilai wang ringgit jika dibandingkan dengan nikmat kesihatan yg tidak boleh ditukar ganti dengan duit.

* KLIK PADA GAMBAR UNTUK TAYANGAN VIDEO *





Jadi biarlah kita berkorban sedikit untuk kesihatan kita dan kesihatan orang yang tersayang..sayangilah NYAWA yang dianugerahkan oleh Allah s.w.t ni. Nasihat saya, jika anda mahukan orang yang rapat dengan anda seorang PEROKOK TEGAR, cuba ikhtiar dengan sebotol VIVIX, Dengan izin Allah ketagihan nikotin dan kebergantungan terhadap rokok pasti dapat diatasi.

Jika anda berminat, saya adalah RAKAN SHAKLEE anda yang sedia membantu. Cara pengambilan yang betul juga akan saya berikan. Anda boleh hubungi saya melalui :


Call/SMS/Whatsapp : 013-6406793
Emel: yusenazuinyusof@gmail.com






0 comments:

Post a Comment

Like us on Facebook

Recent Posts