Tonik untuk Gejala Kencing Manis

Ramai yang takut dengan penyakit kencing manis. Takut sebab apa? Takut kene potong kaki. Takut kene cucuk masuk insulin. Takut daging berbau busuk.





Jangan tak tahu! Kencing manis ni salah satu daripada penyakit PEMBUNUH NOMBOR 1 di Malaysia selepas strok / angin ahmar, tibi dan barah paru paru. Ada statistik mengkhabarkan 17% daripada penduduk di Malaysia menghidap Diabetes Melitus atau kencing manis.

Mesti korang nak tahu, macam mana nak tahu kita ada gejala kencing manis atau tak? Kadang kadang kita sendiri tak sedar,tapi orang lain yang sedar. HATI -HATI YE. 

Kencing manis ni ada 2 jenis. Siapa yang hidap mesti dah tahu dia jenis yang mana.

* Jenis 1: bergantung pada insulin. Biasanya berlaku pada kanak- kanak dan remaja. Dan penghidap ini badannya tidak dapat menghasilkan insulin. Ni yang selalu kene cucuk insulin.

* Jenis 2 : tidak bergantung pada insulin. Jenis ni lah yang paling biasa ditemui dan paling ramai. Lebih 90% penghidap diabetes adalah jenis 2.  Penghidap adalah orang yang berumur dan berat badan akan berlebihan. Sel-sel badan TIDAK bertindak balas dengan baik terhadap insulin atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi dalam badan.

Kedua-dua jenis kencing manis ni sama je bahayanya. Akan melarat jika tidak dicegah dengan awal dan jika tidak diurus dengan baik.

Jom kita TEROPONG GEJALA GEJALA KENCING MANIS.

NOTE! Tidak semua orang akan alami semua gejala berikut dan bagi mereka yang mengalaminya biasanya tidaklah teruk SEBABNYA, ramai pesakit yang menghidapi kencing manis Jenis 2 tidak menyedari selama bertahun-tahun kerana tanda-tanda awalnya kurang ketara. Tu sebablah ramai pesakit kencing manis tak percaya dan tidak sedar yang diorang ni ada penyakit kencing manis melainkan pergi jumpa doktor dan buat ujian.

TANDA 1: Paras gula darah tinggi.
TANDA 2: Dahaga yang berlebihan dan kerap kencing pada waktu malam.
TANDA 3: Hilang berat badan secara tiba tiba.
TANDA 4: Sentiasa rasa lapar.
TANDA 5: Luka lambat sembuh.
TANDA 6: Keletihan dan cepat marah.
TANDA 7: Terdedah kepada jangkitan kulat.
TANDA 8: Penglihatan kabur.
TANDA 9: Kebas pada kaki dan tangan.
TANDA 10: Kulit merengsa ( kulit menjadi gelap pada bahagian tertutup).

Tapi ada ke TONIK AJAIB yang boleh cegah dan rawat penyakit kencing manis ni??
Mestilah ada, kalau tak tak kanlah ada testimoni kan. 
Syukur sebab mereka pilih untuk sihat daripada duit. Sebab apa? Sebab SAKIT ITU MAHAL, SIHAT ITU BAHAGIA.




Kita tengok dan baca apa yang diorang katakan. Tak mustahil pilihan SIHAT DARIPADA DUIT buat orang tersayang mereka lebih ceria.












Bagaimana Vivix berfungsi dalam merawat diabetes?

~ Resveratrol secara kajiannya telah terbukti mampu mengawal tahap gula glukosa dalam darah. Diabetes selalunya dikaitkan dengan wujudnya rintangan insulin yang mana membran sel mengalami kerosakan menyebabkan reseptor insulin tidak sensitif terhadap hormon insulin. Hormon insulin ini perlu untuk menurunkan paras gula dalam darah.

*1: Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.
Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan DIABETES. Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi RESVERATROL pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin dan dapat mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

*2: Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.
Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.



Nak order Set Shaklee dgn Yuse, boleh sms/Whatsapp Yuse : 


HARGA TERBAIK + KONSULTASI SEBELUM DAN SELEPAS PEMBELIAN + JADUAL MAKAN EKSLUSIF 
(PERCUMA DAN BERTERUSAN)


Set Shaklee yang boleh anda dapatkan konsultasi percuma dan jadual pemakanan berterusan sebelum dan selepas pembelian:

+ SET BERPANTANG DAN PENYUSUAN
+ SET KESUBURAN SUAMI ISTERI
+ SET KEHAMILAN
+ SET KECANTIKAN KULIT
+ SET PELANSINGAN KONSEP 3B
+ SET RESDUNG / ASMA / ELERGI / EKZEMA
+ SET KESIHATAN SENDI DAN TULANG
+ SET KESIHATAN KANAK2 / ANAK PINTAR
+ SET TAMBAH BERAT
+ SET DIABETES / DARAH TINGGI
+ BUASIR / GOUT / MIGRAIN




0 comments:

Post a Comment

Like us on Facebook

Recent Posts