Vivix untuk Penapis Buah Pinggang Bocor

Kali ni nak share dan cerita tentang penapis yang ada dalam badan kita.
Korang sedar tak yang korang ada 2 biji buah pinggang. Buah pinggang ni rumit tau. Nama baik buah pinggang ialah GINJAL. Buah pinggang atau ginjal memiliki pelbagai peranan biologi.

Antaranya bagi mengekalkan imbangan homeostatik cecair badan dengan penapisan dan penyingkiran metabolit ( seperti urea) dan galian lain dari darah dan menyingkirkannya bersama air...itulah yang korang ada air kencing tu.


Kalau korang tak faham lagi sebab tu ayat ayat orang sains..meh Yuse terangkan dengan bahasa mudah. 
Buah pinggang ni adalah organ penting yang mempunyai banyak fungsi. Buah pinggang akan memastikan tubuh kita bersih dari sebarang toksin. Buah pinggang juga adalah untuk mengimbangi bahan kimia yang berbeza di dalam tubuh. Satu lagi, buah pinggang ni menjaga tekanan darah dan juga jumlah sel darah merah.

Korang tahu tak tanda-tanda awal seseorang itu menghidap penyakit buah pinggang. Sebenarnya ramai yang tak tahu dan ada yang tidak sedar kehadiran tanda-tanda penyakit buah pinggang. Sebab apa tak sedar?? Sebab sebahagian dari tanda-tanda penyakit buah pinggang mungkin kelihatan seperti gejala penyakit lain.

Kita semak satu persatu tanda-tanda awal penyakit buah pinggang :

*1: Perubahan dalam pembuangan air kencing. 
Selalunya kita lihat pada kekerapan pembuangan air kencing samada anda kencing dengan kerap atau kurang kerap dari kebiasaan. WASPADA juga jika terdapat DARAH di dalam air kencing korang.

*2:  Keletihan melampau sepanjang masa.
 Buah pinggang yang gagal tidak akan dapat menghasilkan hormon yang mencukupi untuk tubuh menghasilkan sel darah merah. Tanda penghasilan sel darah merah yang tidak mencukupi boleh menyebabkan ANEMIA dan akibatnya korang akan alami keletihan yang melampau.

*3: Pembengkakan pada salah satu anggota di tubuh badan.
Buah pinggang yang sihat akan berfungsi untuk megeluarkan bendalir yang berlebihan daripada badan korang. Dan akan berlaku sebaliknya jika buah pinggang korang mengalami kegagalan untuk berfungsi.

*4: Mengalami ruam dan kegatalan.
 Buah pinggang yang gagal berfungsi akan gagal untuk mengeluarkan sisa-sisa buangan daripada tubuh korang dan akan menyebabkan korang mengalami kegatalan yang teruk. Tu yang asyik tergaru garu sebab gatal tu.

*5:  Korang akan rasa seperti logan di dalam mulut.
 Ini salah satu tanda-tanda awal kegagalan buah pinggang. RASA LOGAM ini berlaku disebabkan oleh terkumpulnya sisa buangan di dalam darah.

*6: Alami loya dan muntah-muntah.
 RASA LOYA ni pun disebabkan oleh pengumpulan sisa-sisa buangan di dalam darah.

*7: Berasa sejuk sepanjang masa.
 Korang korang yang alami ANEMIA mungkin akan berasa kesejukan sepanjang masa walaupun dalam cuaca yang panas.

*8:  Kesukaran untuk bernafas.
 Ini tanda awal penyakit buah pinggang yang mungkin disebabkan oleh ANEMIA atau PENGUMPULAN BENDALIR di dalam paru-paru.

*9: Berasa sakit di bahagian belakang atau tepi sebelah bawah.
 Ini adalah tempat terletaknya buah pinggang korang. Beberapa bentuk penyakit buah pinggang boleh menyebabkan ketumbuhan yang akan mewujudkan rasa sakit pada buah pinggang.

*10:  Kerap berasa pening kepala.
 Puncanya daripada ANEMIA yang mengakibatkan kekurangan oksigen di dalam otak.

Haaa!! Macam mana?? Dah semak satu persatu? Korang ada tak terdetik senarai tanda tanda awal penyakit buah pinggang ni?? Kalau korang ada tandanya, korang kene tahu macam mana nak jaga dan cegah sebelum buah pinggang korang tak berfungsi ataupun dibuang.

Cara nak menjaga BUAH PINGGANG.

1. Minuman yang korang ambil hendaklah memelebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta cepat berpeluh. Korang kene cuba elakkan daripada memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram, buah buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana,

2. Korang yang gemar memakan mi segera seperti mi maggi dan makanan rapu/ringan seperti twisties, chikadess, serta mi kuning dan roti canai MEMUDAHKAN penyakit buah pinggang menyerang. Korang boleh gantikan dengan mi kuning dengan spagethi dan roti canai dengan capati/tosei.

3. Minuman seperti nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa juga perlu dielakkan kerana kandungan utama minuman ini mempunyai bahan kimia pewarna dan perisa. Meminum teh kedai juga wajar dielakkan kerana teh kedai adalah teh 'recycle' yang semata-mata dibuat daripada bahan kimia pewarna dan perisa.

4. Pengambilan coklat yang perlu dielakkan dan meminimunkan pengambilan air milo dan gantikannya dengan horlick. DILARANG SAMA SEKALI pengambilan minuman bergas kerana boleh merosakkan lebih teruk buah pinggang

5. Kurangkan pengambilan ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ni dibesarkan diladang selama 31 hari sahaja. Sebabnya ayam-ayam ni diberi ubat-ubatan. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam yang dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang. LEBIH SELAMAT ELAK MAKAN AYAM. Ko mampu??

Jadi kawan-kawan, MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT. Suplemen Shaklee yang terbukti boleh mengembalikan fungsi buah pinggang adalah VIVIX . Bagaimana nak tahu VIVIX ni berkesan ke tak?
Apabila pesakit gout yang mengamalkan VIVIX, mereka tidak lagi diserang gout kerana buah pingganya kembali berfungsi sempurna untuk menapis toksin dan asid urik.

Baca , hayati dan fahami

Ini Yuse kongsikan beberapa testimoni. Baca bersama-sama ye..





Nak order Set Shaklee dgn Yuse, boleh sms/Whatsapp Yuse : 



HARGA TERBAIK + KONSULTASI SEBELUM DAN SELEPAS PEMBELIAN + JADUAL ERCUMA DAN BERTERUSAN)


Set Shaklee yang boleh anda dapatkan konsultasi percuma dan jadual pemakanan berterusan sebelum dan selepas pembelian:

+ SET BERPANTANG DAN PENYUSUAN
+ SET KESUBURAN SUAMI ISTERI
+ SET KEHAMILAN
+ SET KECANTIKAN KULIT
+ SET PELANSINGAN KONSEP 3B
+ SET RESDUNG / ASMA / ELERGI / EKZEMA
+ SET KESIHATAN SENDI DAN TULANG
+ SET KESIHATAN KANAK2 / ANAK PINTAR
+ SET TAMBAH BERAT
+ SET DIABETES / DARAH TINGGI
+ BUASIR / GOUT / MIGRAIN









0 comments:

Post a Comment

Like us on Facebook

Recent Posts