SET IBU HAMIL DAN BERPANTANG.

SET IBU HAMIL DAN BERPANTANG.

Tahniah !!! Tak lama lagi anda akan jadi seorang emak dan seorang abah..
Itu rezeki yang Allah Taala bagi pada pasangan yang hidup bersama berdua. Hadirnya cahaya mata sebagai penyeri rumah tangga. Pada yang masih belum dikurniakan rezeki ini, sabarlah sebab suatu hari yang tidak dijangka Allah akan bagi rezeki itu. Yang penting sabra dan terus berdoa..

Ramai yang Yuse perhatikan, ada di luar sana takut takut nak cuba set ini. SEBABnya takut beri kesan negative pada kandungan. Pada Yuse, Yuse lebih takut dan risau dengan persekitaran luar sekarang dan ubat ubatan penahan yang terdedah dengan bahan bahan yang mungkin beri kesan pada system badan kita. Ye…ada yang selamat sebab dari hospital atau doctor..tapi tak semuanya selamat dan beri khasiat dan vitamin pada ibu yang hamil dan bayi di dalam kandungan. Doktor yang hamil pun amalkan pengambilan Shaklee sebab mereka tahu khasiatnya jauh lebih bagus berbanding ubat ubatan yang diberi oleh doctor.

Seperti Dr. Najihah yang Yuse akan ceritakan ini, beliau ambil SET LENGKAP IBU HAMIL DAN BERPANTANG.
Jom kita baca kisah beliau…


TESTIMONI 13: SUPLEMEN TERBAIK UNTUK IBU HAMIL DAN BERPANTANG.

Assalamualaikum. Saya nak kongsikan kisah benar saya menggunakan Set Kehamilan dan Set Berpantang Shaklee. Saya sekarang adalah ibu kepada 6 anak berusia antara 5 bukan hingga 11 tahun termasuk sepasang kembar yang berusia 9 tahun. Saya mula kenal Shaklee pada penghujung tahun 2011 sebelum hamil anak ke-5. Saya mengambil keputusan untuk mencuba Set Kehamilan Shaklee apabila saya disahkan hamil anak ke-5 dan lepas bersalin saya teruskan dengan Set Berpantang Shaklee.

Saya ada beberapa pengalaman yang kurang enak dan mungkin juga agak ngeri bagi sesetengah orang ketika hamil dan berpantangkan anak sulung, kedua dan ketiga (kembar) serta anak ke-4. Sepanjang kehamilan dan berpantang keempat-empat anak ini saya amalkan set hamil dan berpantang jenama lain (jenama yang sama untuk 3 kali kehamilan ini).

Pengalaman yang paling ketara dan saya ingat sampai sekarang ialah sewaktu hamil saya mengalami sembelit yang teruk sampai menangis-nangis dalam tandas setiap kali nak membuang air besar. Kadang-kadang sampai berlaku pendarahan. Keadaan ini menyebabkan saya rasa takut nak membuang air besar yang menjadi penyebab kepada terjadinya buasir. Buasir ini menjadi semakin kritikal selepas saya melahirkan anak-anak kembar dan ianya berlarutan sehingga dalam tempoh berpantang dan selepasnya.

Satu lagi masalah saya ialah selalu berlaku kejang kaki (krem) terutamanya apabila kandungan menjengah usia 6 bulan ke atas. Malam-malam waktu tidur selalu sangat kena sampai menangis-nangis menahan sakit. Suami sayalah yang selalu menjadi mangsa untuk meredakan kesakitan saya sewaktu sedang nyenyak tidur.

Dulu sewaktu berpantang, selain masalah sembelit dan buasir saya juga pernah mengalami jahitan perineum saya terkena jangkitan dan bernanah. Ia berlaku sewaktu berpantang anak sulung dan sewaktu berpantang anak kembar peristiwa ini berulang lagi bahkan ianya semakin parah kerana jahitan perineum saya terpaksa dibuka dan dijahit semula tanpa bius disebabkan oleh jangkitan kuman pada kawasan tersebut.

Memang sangat mengerikan tapi terpaksa juga melaluinya dengan tenang sambil hati berdoa agar ianya tidak berulang lagi pada kelahiran akan datang. Manakala ketika berpantang anak ke-4 yang dilahirkan secara pembedahan saya mengalami sakit kepala yang amat teruk sehingga hampir 3 minggu lamanya. Sakit pada tempat pembedahan juga terasa sehingga beberapa lama. Dalam waktu berpantang dulu terasa diri kurang cergas dan kurang bermaya.

Alhamdulillah, setelah mengamalkan Set Kehamilan Shaklee yang terdiri daripada Vitalea, Vitamin C, B Complex, Ostematrix, ESP dan Omega Guard Shaklee ketika hamil anak yang ke-5 yang sekarang berusia 3 tahun, masalah utama sewaktu hamil dulu iaitu sembelit dan kejang kaki boleh dikatakan tidak berlaku langsung. Diri terasa cergas dan sihat sepanjang tempoh kehamilan.

Dan peristiwa yang paling saya risaukan ketika berpantang iaitu jahitan perineum saya amat menakjubkan. Luka jahitan sembuh dengan cepat. Tiada rasa sakit dan berdenyut seperti berpantang anak anak terdahulu dan yang bestnya, jahitannya sembuh dan kering dengan sendirinya tanpa sebarang jangkitan!

Atas sebab keyakinan itulah saya teruskan pengambilan Set Hamil dan Berpantang Shaklee untuk anak ke-6 yang baru dilahirkan lebih 4 bulan lepas. Kali ini saya bersalin secara pembedahan disebabkan kedudukan bayi yang songsang sejak awal kehamilan sehingga saat nak melahirkan.

Alhamdulillah, walaupun bersalin secara pembedahan, luka dan jahitan akibat pembedahan sembuh dengan cepat. Saya terasa sangat sihat dan cergas tidak seperti bersalin bedah. Walaupun pada minggu kedua bersalin, hanya saya yang menguruskan anak anak kecil seramai 6 orang tetapi Alhamdulillah saya dapat menguruskan rumahtangga dan keluarga dengan sebaiknya.

Alhamdulillah..saya sangat bersyukur dapat kenal dengan vitamin Shaklee dan dengan izin Allah jua tempoh kehamilan dan berpantang saya untuk 2 orang anak yang terakhir ini sangat menyeronokkan. Dan saya amat menyarankan kepada para ibu yang ingin hamil supaya menjadikan Set Kehamilan dan Berpantang Shaklee sebagai satu keperluan dalam senarai barangan KEHAMILAN dan BERPANTANG ANDA !!






Inilah set lengkap Set Kehamilan dan Berpantang Shaklee. Setiap satu ada sebab dan khasiat yang perlu ada pada ibu hamil.



ü  Ostematrix
-      Sumber kalsium utama terutama buat yang loya nak telan susu ibu hamil etc, dilengkapi dengan Vitamin D, magnesium untuk penyerapan kalsium yang optimum. Kalsium penting untuk pembentukan tulang dan gigi bayi.

ü  Vita-lea
-      Multi-vitamin dan multi mineral yang SEMULAJADI (bukan sintetik) yang membantu ibu mendapat semua nutrisi yang diperlukan tubuh semasa hamil, bayi juga mendapat manfaatnya secara tidak langsung.

ü  Sustained Release Vita C Plus
-      Membantu ibu mengekalkan kesihatan yang baik , yang mana Vitamin C membantu meningkatkan imun system terutama yang mudah terkena selsema, batuk dan demam.

ü  B Complex
-      Dilengkapi dengan semua vitamin B yang diperlukan tubuh untuk proses sintesis makanan serta keperluan dan kesihatan tubuh.

ü  Omega Guard
-      Kaya dengan sumber Omega 3 & 6, yang membantu perkembangan otak, mata dan saraf bayi. Tinggi kandungan EPA & DHA dalam setiap kapsul.

ü   ESP – Soy Protein Isolate Powder
-      Protein soya yang rendah glycemic index, rendah gula, membantu membekalkan tenaga ibu agar kekal cergas sepanjang hari.


Begitu cantik dan penting khasiatnya untuk ibu hamil dan semasa berpantang.

CARA PEMBELIAN SET LENGKAP IBU HAMIL DAN BERPANTANG

Sila hubungi Yuse untuk mendapatkan konsultasi tentang SET LENGKAP IBU HAMIL DAN BERPANTANG yang PASTINYA MEMBANTU PARA IBU DI LUAR SANA LEBIH SIHAT DAN CERGAS TANPA PERASAAN TAKUT DAN RISAU. Anda juga akan dapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada Yuse. Sekiranya anda berada di sekitar  Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Nilai dan Cyberjaya , Yuse merupakan PENGEDAR SHAKLEE ANDA di kawasan itu.


Cikgu Yuse
Ig @cikguyuse
Email :yusenazuinyusof@gmail.com / shakleespot@gmail.com.my
Call/sms/whatsapp: 0136406793
COD Area: Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Nilai dan Cyberjaya
Pos Seluruh Malaysia



0 comments:

Post a Comment

Like us on Facebook

Recent Posts