Rawat Jeragat Dengan Mini Pack Jeragat: Kembalikan Keserian Wajah


Assalamualaikum semua..
Kita sudah pun masuk ke bulan Ogos..
Bulan Ogos bulan kesayangan..hikhikhik
Oklah..apa yang Yuse nak kongsi hari ni ialah tentang masalah para wanita tentang jeragat atau nama lainnya ialah Melasma.

APA ITU JERAGAT/ MELASMA

  • Melasma atau lebih dikenali sebagai JERAGAT adalah perubahan warna kulit gelap yang muncul di kawasan yang terdedah kepada matahari yang selalunya terdapat di bahagian muka, yang sering terlibat  adalah di bahagian pipi.
  • Namun terdapat juga mereka yang mengalami JERAGAT pada hidung dan dahi. 
  • Melasma boleh dikategorikan kepada Melasma Epidermal dan Melasma Dermal. Kebiasaannya, dua dua keadaan ini akan hadir bersama.
SEBAB UTAMA TERJADINYA JERAGAT/ MELASMA
  • JERAGAT /MELASMA adalah penyakit kulit yang biasa, tetapi jika kita biarkan tanpa rawatan ia akan menjadi serius sehingga boleh menyebabkan kanser kulit.
  • Ianya boleh menjejaskan sesiapa sahaja tak kira lelaki ataupun wanita.
  • Risiko terjadinya jeragat/melasma ni paling tinggi untuk kaum wanita yang berkulit keperangan, sawo matang, kuning langsat.
  • Kebiasaannya yang paling tinggi dilihat pada mereka yang berumur 25-50 tahun, biasanya kulit akan kelihatan kusam dan kering. Tapi hanya segelintir sahaja...ada juga yang kulit berminyak tetapi ada juga jeragat.


PUNCA PUNCA JERAGAT/ MELASMA
  • MATAHARI
  1.  sinar matahari mengandungi sinar UB A dan B yang menyebabkan kerosakan sel kulit
  2.  UV A merosakkan sel bawah kulit dan UV B pula sel luar kulit. Jadi untuk hilangkan jeragat, punca utama jeragat ini mesti diatasi.
  3.  kesan sinar UV ni bukan sahaja menyebabkan pigmentasi / jeragat / melasma malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.
  • KEHAMILAN

  1.   kebiasaannya wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit. Ini memang disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu.
  2.   jadi,ibu mengandung disarankan untuk mengambil nutrisi yang cukup untuk memastikan kulit sentiasa sihat.
  3. masalah yang biasa ialah kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat. pada sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga yang terus mengalami jeragat.
  • RAWATAN HORMON

  1.  kajian menunjukkan rawatan hormon (pil) yang mengandungi hormon estrogen dan atau progesteron, pertukaran hormon dan implan kebanyakkannya mengalami masalah jeragat. punca jeragat ini menyebabkan hormon menjadi tidak stabil. Ramai yang berkata jeragat tumbuh selepas mereka mengambil perancang kehamilan.
  • UBAT UBATAN

  1.  pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi " side effect" pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan sel baru yang sihat dan aktif.
  • PEWANGI

  1.   bahan pewangi dan kosmetik boleh menyebabkan tindak balas photoxic merupakan juga salah satu sebab terjadinya jeragat.
  • HYPOTIROID 

  1.  bagi pesakit hypotiroid, ini berlaku disebabkan paras hormon tiroid adalah rendah.


SIAPA WAJIB CUBA "MINI PACK JERAGAT" ?

1: pada merek yang baru nak mula merawat jeragat.
2: mereka yang dah kecewa dengan produk sedia ada dan nak cuba yang lebih SAFE. WORK. NATURAL.
3: mereka yang nak sangat hapuskan jeragat tetapi ada bajet yang rendah.

HEBAT SANGAT KE " MINI PACK JERAGAT" NI ??

" Mini Pack Jeragat" ni Yuse pecahkan kepada 2 produk yang berkesan. SAFE. WORK. NATURAL.

PRODUK  1: GLA COMPLEX

- GLA Complex bertindak sebagai anti jeragat. GLA akan stabilkan hormon yang jadi punca utama kulit  kita tak kuat nak lawan jeragat. Tu sebab kita guna produk apa pun tak menjadi sebab kita tak rawat dulu hormon kita. So, kita kene stabilkan dulu hormon.

# CERAHKAN JERAGAT dengan cepat.
# HALANG JERAGAT jadi lebih kronik.
# PUDARKAN JERAGAT dengan cepat.
# LEMBAPKAN KULIT KERING yang kusam.
# TEGANGKAN KULIT jadi lebih muda.
# HALANG SEL ROSAK kesan dari matahari.

[ GLA COMPLEX BERBENTUK SOFTGEL BERWARNA KUNING. TIDAK BERBAU DAN SENANG DITELAN]

PRODUK 2: SUSTAINED RELEASED VITA C PLUS.

Satu satunya produk yang ada teknologi " Sustained Released". Teknologi ini akan kekalkan Vitamin C dalam darah kita selama 5 jam. Vitamin C ni boleh kekal dalam badan kita selama 24 jam tau. Nak tahu caranya?? Yuse akan ajarkan..

Kebiasaannya Vitamin C jenama lain di pasaran akan dilepaskan sekali gus ke dalam darah. Tapi tubuh hanya boleh serap sebahagian sahaja pada suatu masa. Yang selebihnya akan dibuang. Membazir tak??

Berbeza dengan Vitamin C ini. Ia akan melepaskan 100mg pada setiap jam dan diserap dengan optimum oleh tubuh. Ini lah produk pertama di dunia yang ada teknologi seperti ini.

Untuk atasi jeragat, Sustained Released Vita C Plus berfungsi sebagai :

# CERAHKAN TOMPOK JERAGAT dengan cepat.
# PULIHKAN SEL KULIT MATI dengan aktif.
# SEKAT BINTIK HITAM baru dari tumbuh.
# HALANG KULIT MATI kesan dari sinar UV.
# ANJALKAN KULIT
# PUDARKAN PARUT JERAWAT yang membentuk jeragat.

[ Vitamin C berbentuk tablet berwarna keputihan. Boleh dipatahkan menjadi 2 untuk mudah ditelan dan mudah diserap]



Testimoni GLA Complex  Sustained Released Vita C Plus






CARA PEMBELIAN SET JERAGAT (MINI PACK)


Sila hubungi Yuse untuk mendapatkan konsultasi tentang SET JERAGAT (MINI PACK) yang PASTINYA MEMBANTU MASALAH INI, AGAR MEREKA  DI LUAR SANA LEBIH SIHAT DAN CERGAS.  Anda juga akan dapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada Yuse. Sekiranya anda berada di sekitar  Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Nilai dan Cyberjaya , Yuse merupakan PENGEDAR SHAKLEE ANDA di kawasan itu.


Cikgu Yuse
Ig @cikguyuse
Email :yusenazuinyusof@gmail.com / shakleespot@gmail.com.my
Call/sms/whatsapp: 0136406793
COD Area: Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Nilai, KLIA dan Cyberjaya
Pos Seluruh Malaysia


1 comments:

  1. susah kan nak hilangkan jeragat ni...dah la.senang nak muncul, tapi susah nak hilang. hilang keyakinan diri bila muka ada jeragat ni...

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Recent Posts