Sayangi tulang Anda.. Cegah Osteoporosis..


Promosi Februari 2017


"Hasil penemuan penyelidikan bersama Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Otago, New Zealand menunjukkan kebanyakan wanita di Malaysia mendapat kurang daripada 50% jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang. Pengambilan kalsium yang rendah merupakan antara faktor risiko utama yang menyumbang kepada berlakunya penyakit osteoporosis yang bermaksud ‘tulang poros’.
 Pakar Runding Ortopedik dan Pakar Bedah Trauma, Dr. Chin Chee Howe berkata osteoporosis adalah sejenis penyakit yang ‘senyap’ dan serius. Kebanyakan wanita hanya mengetahui mereka menghidapinya selepas mengalami retak atau patah tulang. Kesihatan tulang manusia merosot secara berperingkat dan beransur-ansur dari umur 30-an. Namun, ianya belum terlambat untuk mula menjaga kesihatan tulang anda."



Kalau ikut hasil penemuan di atas,  Osteoporosis ni memang penyakit yang berisiko tinggi sebab ia dalam diam sahaja, tanpa kita sedar pon. Tambah-tambah pulak, cara hidup zaman sekarang yang selalu buat kita lupa tentang pentingnya kesihatan tulang ni. Cara terbaik ialah dengan menghalang penyakit ini dari terus merebak. 

Apa yang perlu dilakukan untuk mencegah atau menghalang penyakit ini?

Kat sini, of course aku akan recommend Ostematrix. Ni adalah produk dari Shaklee yang memang dah terbukti keberkesanannya. Kebanyakan orang cakap, kalau nak tulang kuat, kenalah minum susu. Ya, memang betul sebab susu adalah sumber kalsium. Tapi, korang tau tak yang Ostematrix ni special sikit, sebabnya 1 biji kapsul bersamaan dengan 1 gelas susu kalsium tinggi dan 80 biji badam. So, bagi mereka yang dah tak larat nak telan susu ataupun memang tak boleh minum susu, Ostematrix ni adalah satu cara alternatif.  



Apa Kebaikan Ostematrix?

Ostematrix ni ada banyak kebaikannya pada badan kita. Bukan setakat tulang je dia jaga.

  • Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh)
  • Memulihkan kekejangan dan kebas-kebas
  • Meringankan stress
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Melegakan sakit ketika haid
  • Membantu dalam masalah gastrik
  • Penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf & merehatkan otot sewaktu kontraksi
  • Mengurangkan risiko praeklampsia
  • Membantu mengurangkan sakit belakang
  • Mengurangkan risiko osteoporosis
  • Membantu mengurangkan kebas dan sesemut
  • Membantu melegakan sembelit
  • Membantu dalam masalah tumit kaki sakit/pecah-pecah
  • Membantu masalah kolestrol
  • Menggalakkan kulit yang cantik
  • Melegakan sakit-sakit sendi
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Membantu melembutkan najis
  • Membantu mengatasi migrain
  • Membantu masalah buasir
Aku sendiri adalah pengguna tegar Ostematrix ni. So, aku boleh katakan aku dah rasa kebaikan dari Ostematrix ni. Contohnya, waktu aku pergi turun naik Broga. Selalunya, bila lepas buat aktiviti cam tuh, konfom badan aku akan sengal-sengal ngilu bila bangun tido pagi besoknya. Tapi, sebelum tido malam tu, aku telan 4 biji Ostematrix, Alhamdulillah, aku bangun tido pagi soknya terus boleh berlari tu.. Hahaha...


Adakah Ostematrix ini selamat dan apa kandungannya?

First, biar aku ingatkan semua, produk ini adalah supplement dan bukannya ubat ye. Kandungan dalam Ostematrix adalah seperti berikut:


 

  •  Kalsium 
    • Badan kita amat memerlukan kalsium berbanding mineral-mineral lain yang diperlukan oleh tubuh agar organ-organ dan sel-sel boleh bekerja dengan lebih baik untuk meningkatkan kesihatan dan tahap keimunan badan. 99% kalsium digunakan untuk keperluan kesihatan tulang dan gigi manakala 1% lagi bercampur dengan cecair dalam badan kita
  •  Magnesium
    • merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • Vitamin D
    • Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.
  • Boron, Manganese, Kopper dan Zink 
    • Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis 

 Kenapa Kalsium itu penting?

  • Kalsium membantu mengawal pengecutan dan pengenduran otot 
  • Bertanggungjawab dalam penghantaran impuls saraf dan pemindahan maklumat antara sel-sel otak 
  • Mengawal osmosis (pergerakan molekul cecair melalui membran separa telap dari larutan berkepekatan rendah ke larutan berkepekatan tinggi) dan penyerapan melalui membran sel dan juga mengawal pindahan maklumat antara sel. 
  • Kalsium juga mengawal rentak jantung. 
  • Terlibat dalam proses pembentukan enzim, hormon, DNA dan juga kromosom 
  • Penting untuk proses pembekuan darah 
  • Penting untuk penapisan air kencing 
  • Penting untuk pembentukan dan meningkatkan kesihatan tulang dan gigi. 
  • Kalsium adalah agen penampan utama dan terbaik untuk meneutralkan asid dan mengekalkan PH yang sesuai dalam tubuh 

Tanda-tanda kekurangan kalsium
  • Kerap sakit gigi
  • Gusi Berdarah
  • Kejang Otot
  • Rambut kasar
  • Tumit pecah/ kasar
  • Kuku rapuh
  • Kebas kaki dan tangan
  • Kulit kering

Apa kata orang?

 








 

Cara mendapatkan Supplement Ostematrix

Sila hubungi kami untuk mendapatkan konsultasi tentang Ostematrix . Anda juga akan dapat tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada kami. Sekiranya anda berada di sekitar  Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Nilai dan Cyberjaya , kami merupakan PENGEDAR SHAKLEE ANDA di kawasan itu.
 
Cikgu YuseIg @cikguyuse_yusof 
Email :yusenazuinyusof@gmail.com / shakleespot@gmail.com.my
Call/sms/whatsapp: 0136406793 
COD Area:  Sepang dan KLIA & Pos Seluruh Malaysia


 
Kalsium membantu mengawal pengecutan dan pengenduran otot

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
Kalsium membantu mengawal pengecutan dan pengenduran otot Bertanggungjawab dalam penghantaran impuls saraf dan pemindahan maklumat antara sel-sel otak Mengawal osmosis (pergerakan molekul cecair melalui membran separa telap dari larutan berkepekatan rendah ke larutan berkepekatan tinggi) dan penyerapan melalui membran sel dan juga mengawal pindahan maklumat antara sel. Kalsium juga mengawal rentak jantung. Terlibat dalam proses pembentukan enzim, hormon, DNA dan juga kromosom Penting untuk proses pembekuan darah Penting untuk penapisan air kencing Penting untuk pembentukan dan meningkatkan kesihatan tulang dan gigi. Kalsium adalah agen penampan utama dan terbaik untuk meneutralkan asid dan mengekalkan PH yang sesuai dalam tubuh.

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
Kalsium membantu mengawal pengecutan dan pengenduran otot Bertanggungjawab dalam penghantaran impuls saraf dan pemindahan maklumat antara sel-sel otak Mengawal osmosis (pergerakan molekul cecair melalui membran separa telap dari larutan berkepekatan rendah ke larutan berkepekatan tinggi) dan penyerapan melalui membran sel dan juga mengawal pindahan maklumat antara sel. Kalsium juga mengawal rentak jantung. Terlibat dalam proses pembentukan enzim, hormon, DNA dan juga kromosom Penting untuk proses pembekuan darah Penting untuk penapisan air kencing Penting untuk pembentukan dan meningkatkan kesihatan tulang dan gigi. Kalsium adalah agen penampan utama dan terbaik untuk meneutralkan asid dan mengekalkan PH yang sesuai dalam tubuh.

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
Kalsium membantu mengawal pengecutan dan pengenduran otot Bertanggungjawab dalam penghantaran impuls saraf dan pemindahan maklumat antara sel-sel otak Mengawal osmosis (pergerakan molekul cecair melalui membran separa telap dari larutan berkepekatan rendah ke larutan berkepekatan tinggi) dan penyerapan melalui membran sel dan juga mengawal pindahan maklumat antara sel. Kalsium juga mengawal rentak jantung. Terlibat dalam proses pembentukan enzim, hormon, DNA dan juga kromosom Penting untuk proses pembekuan darah Penting untuk penapisan air kencing Penting untuk pembentukan dan meningkatkan kesihatan tulang dan gigi. Kalsium adalah agen penampan utama dan terbaik untuk meneutralkan asid dan mengekalkan PH yang sesuai dalam tubuh.

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
     


  • Today Deal $50 Off : https://goo.gl/e
    Badan kita amat memerlukan mineral kalsium berbanding mineral-mineral lain yang diperlukan oleh tubuh agar tubuh organ-organ dan sel-sel boleh bekerja dengan lebih baik untuk meningkatkan kesihatan dan tahap keimunan tubuh badan. Kalsium amat berguna dalam tubuh kita dimana 99% peratus kalsium digunakan untuk keperluan kesihatan tulang dan gigi manakala 1% lagi bercampur dengan cecair dalam tubuh kita. Untuk penyerapan kalsium yang lebih berkesan dan digunakan sepenuhnya oleh tubuh, kalsium memerlukan agen-agen mineral lain iaitu magnesium, phosphorous dan terutamanya vitamin D dan Vitamin K untuk membantu proses penyerapan ini.

    Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
    Badan kita amat memerlukan mineral kalsium berbanding mineral-mineral lain yang diperlukan oleh tubuh agar tubuh organ-organ dan sel-sel boleh bekerja dengan lebih baik untuk meningkatkan kesihatan dan tahap keimunan tubuh badan. Kalsium amat berguna dalam tubuh kita dimana 99% peratus kalsium digunakan untuk keperluan kesihatan tulang dan gigi manakala 1% lagi bercampur dengan cecair dalam tubuh kita. Untuk penyerapan kalsium yang lebih berkesan dan digunakan sepenuhnya oleh tubuh, kalsium memerlukan agen-agen mineral lain iaitu magnesium, phosphorous dan terutamanya vitamin D dan Vitamin K untuk membantu proses penyerapan ini.

    Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
    Badan kita amat memerlukan mineral kalsium berbanding mineral-mineral lain yang diperlukan oleh tubuh agar tubuh organ-organ dan sel-sel boleh bekerja dengan lebih baik untuk meningkatkan kesihatan dan tahap keimunan tubuh badan. Kalsium amat berguna dalam tubuh kita dimana 99% peratus kalsium digunakan untuk keperluan kesihatan tulang dan gigi manakala 1% lagi bercampur dengan cecair dalam tubuh kita. Untuk penyerapan kalsium yang lebih berkesan dan digunakan sepenuhnya oleh tubuh, kalsium memerlukan agen-agen mineral lain iaitu magnesium, phosphorous dan terutamanya vitamin D dan Vitamin K untuk membantu proses penyerapan ini.

    Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef


    Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef


 


 

0 comments:

Post a Comment

Like us on Facebook

Recent Posts